STARS4EVER
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
STARS4EVER

شبابى

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

تحدى دموعك فى الحياة

koko wawa
heroo
Dimo
Nice Nosa
soma
Hoba
الماجيك
11 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

1تحدى دموعك فى الحياة Empty تحدى دموعك فى الحياة الخميس سبتمبر 02, 2010 4:41 pm

الماجيك

الماجيك

المهم الموضوع ده كتبته وأنا كنت في فترة ضيق .. والحمدلله عدت بسلام

ِتحدى دموعك
------------------
تحدى دموعك .. ولا تجعل لليأس مكاناً , ولا للبكاء مجالاً , ولا تجعل من نفسك للناس مقالاً.

تحدى دموعك .. ولا تقل أنا خائف , ولا تكن للهم عازِف , وللدمع نازِف , ولا تكن مسلما زائِف.

تحدى دموعك .. ولا تتراجع , ولا تتردد , ولا تتجازع.

تحدى دموعك .. وقل وداعاً للألم , وأهلاً بلأمل , وإياك أن تعكس هذه الجُمل.

تحدى دموعك .. وامض في ثبات , واستنشق الإيمان , عندها سترى كيف يزهر في صحراءك النبات.

تحدى دموعك .. ولا تقل نعم للدموع , ولا نعم للخضوع , ولا نعم لما تقوله الجموع.

تحدى دموعك .. وجدد ثقتك بالله , وعزز إيمانك به , فشفاؤك ودوائك بالتقرب منه.

تحدى دموعك .. واستعن بالله , فليس لك دونه من معين , ولا غيره من مغيث , ولا سواه من مستجيب.

تحدى دموعك .. فأنت هو الخاسر إذا استسلمت , وأنت المنتصر إذا تماسكت واشتددت.

تحدى دموعك .. ولملم أشلاءَك , وجدد حياتَك , وارسم بألوانك , والقي بآلامك , وعزز طموحاتك , ووحد أهدافك.

تحدى دموعك .. فليس هناك مايُحزن , وليس هناك ألم مزمن , طالما أنك بالعلي القدير مؤمن.

تحدى دموعك .. وفتش عن ولوعك , ولا تخشى رجوعك , واجعل سلاحك بربك خشوعك.

تحدى دموعك .. وبدد غمومك ... واسحق همومك ... وانسى جروحك .. تضيء بذلك نجومك ... وتنور دروبك.

تحدى دموعك .. هذه كل الحكاية , فلو بدأت بهذه البداية .. ستنتهي بالسعادة هذه الرواية .. وتكن الحياة الآمنة لك هي النهاية .

تحدى دموعك ..وكن أقوى من أحزانك .. فلا حياة مع اليأس .. ولا يأس مع الأمل.

2تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الخميس سبتمبر 02, 2010 6:57 pm

Hoba

Hoba

كلام جميل جدا جدا جدا يا ماجيك ........

بجد تحفه ....

3تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الخميس سبتمبر 02, 2010 7:40 pm

soma

soma

تحدى دموعك .. وجدد ثقتك بالله , وعزز إيمانك به , فشفاؤك ودوائك بالتقرب منه.

كلام جامد جدا جدا يا أتش
و يا رب يبعد عنك كل الدموع و الحزن

4تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الخميس سبتمبر 02, 2010 10:53 pm

Nice Nosa

Nice Nosa

تسلم ايديك بجد كلام طالع من القلب وبيدخل القلب بسرعه واحنا كلنا محتاجين نفهمه كويس ونحاول نعمل بيه لان كلنا عندنا دموع محتاجين نعالجها صح..شكرا اوي ع الكلام الجميل ده وربنا يجعله ف ميزان حسناتك

5تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الجمعة سبتمبر 03, 2010 12:23 am

Dimo

Dimo

ايه ياد الحلاوة دي؟؟؟؟
كان فين كل ده من زمان؟؟؟؟
مكنتش أعرف انك شاعر كده يا عم اتش؟؟؟؟

6تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 1:15 am

heroo

heroo

يا شاعر انتا الكلام ده انا شفتوا قبل كده ع المنتدي بتاع اولاد الشوارع

7تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 6:05 pm

koko wawa

koko wawa

هو كلام جميل جدا ومؤثر
بس مش أنت اللى كاتبه للاسف يا ماجيك
لو اى حد يا جماعة خد سطر من اللى مكتوب هنا وحطه فى السيرش بتاع جوجل هيلاقى الموضوع دا موجود فى منتديات كتير أوى
دا واحد منها وطبعا موجود بتاريخ قديم
http://www.zozika.net/vb/showthread.php?p=291938
ياريت يا جماعة نلتزم بحقوق الملكية الفكرية
واللى كاتب حاجة بجد يقول انا كاتباها
واللى جايباها من مصدر اخر يقول انها منقولة
للامانة بس مش اكتر

8تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 10:48 pm

Bad Man2

Bad Man2

مش مشكله فعلا انك مسحت الرد بتاعي يلا عادي مش هتفرق المهم ترجع العضويه انا معاك كان رد مش حلو خالص اوك

9تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 11:02 pm

Dimo

Dimo

طب كويس انك اعترفت انه كان رد مش كويس...
احنا مش عايزين اكتر من كده....

10تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 11:32 pm

واحد من الناس

واحد من الناس

هترجع العضويه امته
hakred by bad man

11تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الأحد سبتمبر 05, 2010 11:39 pm

Hameed1

Hameed1

ابسط يا عم خلاص مسحتلك العضويه التانيه عشان متقولش حارمك من حاجة

12تحدى دموعك فى الحياة Empty رد: تحدى دموعك فى الحياة الإثنين سبتمبر 06, 2010 12:36 am

جنة

جنة

كلام جميل جدا يا ماجـــــيــــك سواء كان منقول او من تاليفك فتسلم الايادي على الكلمات الرائعة

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]