STARS4EVER
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
STARS4EVER

شبابى

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

ضروري جدا جدا تقروه .... لأن الموضوع ده انتشر زياده عن اللزوم ...

5 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

Hoba

Hoba

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ....

انا لسه قاريه مسج وصلتني ع الفيس بوك ....

وللأسف المسج ده بدعه وانا قريته من زمان جدا وانتشر جدا جدا.. وعارفه والله ان أي حد بينشروا بينشروا بغرض ان الخير يعم .. وانه يفيد غيره ...........

والمشكله ان اللي عمل البدعه دي عارف ان قلوبنا ضعيفه من ناحية الدين وبنصدق اي حاجه خاصه بدينا.......

ربنا يبارك لكم انشروا الكلام ده على اد ما تقدروا .....

ومكتوب كل حاجه عنه هنا ....

http://majdah.maktoob.com/vb/majdah30035/

وتقدروا تعملوا سيرش على جوجل وتتأكدوا من كلامي...

ولو سمحتوا أي حد يجيب اي حاجه ... او يكتب اي حاجه خصوصا في الدين يتأكد منها جدا وبعدين ينشرها زي ما هو عايز .... والأحاديث برضو لأني شفت أحاديث موضوعه وضعيفه متناقله بين الناس .... وربنا يكرمني واقدر اجيبلكوا بعض الاحاديث المتداوله الضعيفه او الموضوعه ان شاء الله ....

أقل شيء ممكن تقراه عن الدين لازم تكون متأكد منه قبل ما تنقلوا لحد ...

احنا مش حِمل ذنوب نشيلها من ورا مواضيع مبتدعه ....

ده غير الحاجات اللي وضحوها في التوبيك اللي قريتوه.....او هتقروه ....

ربنا يجزاكم خير يااااااااااا رب ......

وأه نسيت حاجه كمان ....

فيه مسجات برضو بتيجي للناس ...

بيستحلفوك فيها عشان تبعتها ولو ما بعتهاش هتحصلك حاجه ولو بعتها هيجيلك خير والكلام ده ..... دي برضو بدعه وبرضو تقدروا تتأكدوا بنفس الطريقه ....

والمسجات اللي بيستحلفوا فيها دي عشان تصلوا على النبي ولا تذكر الله ما تزودهاش انت وتبعتها للناس وتستحلفهم وابعتها لعشره وابعتها لعشرين ... كفايه انك تنقل الخير واللي عايز يقرا ولا يبعت هيبعت لنفسه وانت كده كده ربنا هيجازيك خير ان شاء الله ..... وما تخليهاش تبقى ثقل على اللي انت بتبعتهالوا ... وكفايه انك تقول الذكر فيها من غير استحلاف ولا تحديد للي هيبعتهم وهو يعمل اللي يعمله ...

والله أعلم ..............

واسفه جدا على الاطاله بس الموضوع مهم جدا جدا جدا جدا ......

آحمد فرغلي

آحمد فرغلي

جزاكي الله كل خير يا هوبا عالموضوع ده .. وفعلآ ياريت كلنا نقرى الموضوع كويس ونتأكد من المسند وإذا كان صح أو غلط . وآنآ شخصيآ آلموضوع ده كذا مره يوصلني وبنفضله وبقفله على طول لآني عآرف انه بدعه

رٍبنآ يتقبل منا ومنكم

Dimo

Dimo

جزاكي الله خير ع التنبيه يا هوبا....

soma

soma

بارك الله فيكي

the max

the max

ضروري جدا جدا تقروه .... لأن الموضوع ده انتشر زياده عن اللزوم ... 1155402497

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]