STARS4EVER
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
STARS4EVER

شبابى

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

لعبة جامده (ادخل واسأل اللي بعدك).............

soma
Dimo
Demo
Banderas
الماجيك
Nice Nosa
آحمد فرغلي
جنة
Nody
Hoba
14 مشترك

انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 4]

Hoba

Hoba

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.....

اللعبه قديمه واكيد كلكوا عارفينها.....

وللي مش عارفها اللعبه انك هتدخل تلاقي سؤال من اللي قبلك تجاوب عليه وتسأل سؤال تاني للي بعدك .. واللي بعدك يجاوب على سؤالك ويسأل سؤال تاني ..... وهكذا ..بس.........

يا رب تعجبكم ..........

وسؤالي للي بعدي......

امتى آخر مره سجدت سجود الشكر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Nody

Nody

للأسف والله ياهبه مش فاكره أمتى بالظبط بس سجدة الشكر بتكون حركه تلقائيه عشان كده مش بنفتكرها
وسؤالى أنا
أمتى أخر مره كدبت/كدبتى فيها؟

جنة

جنة

كانت كدبتي من حوالي يومين لما ست الكل اتصلت بيا وقالتلي بتذاكري وقولتلها ايوة
وانا للاسف مش بذاكر

انا بقى سؤالي ايه احلامك؟

Hoba

Hoba

احلامي كتييييييير ...

ومنها اني نفسي اتخرج وانجح صافي ان شاء الله ....

ربنا يكرمني ويكرمكم كلكم ان شاء الله وننجح كلنا صافي يارب....

سؤالي للي بعدي.....

ايه الصفات اللي مش بتحبها/بتحبيها في صاحبك/صاحبتك ؟؟؟؟؟

آحمد فرغلي

آحمد فرغلي

آنه يكون فآهمنـي . ويقدرٍ يسآعدني في وقت ضيقي او خنقتي .. وانه يكون محل ثقتي فيه

سؤالي بقـى : آيه اكتر حآجـه بتشغيل تفكيرك كل يوم ؟؟

Hoba

Hoba

سؤالي الصفات اللي مش بتحبها يا احمد مش اللي بتحبها ...

واجابتي .. الدراسه ...

نفس السؤال للي بعدي ..

آحمد فرغلي

آحمد فرغلي

معلش يآ هوبـآآ ... مشوٍفتش آلسؤآل كوٍيـس

آلصفآت آللي مش آحبهآ .. آني آئتمنه على حآجـه ويخونهـآ .. وآنه يكون نـدل زيآده عن آللزوم .

آجآبة آلسؤآل آلتآني بقـى .. آللي بيشغل تفكيري آني آعدي آلترم ده على خير وآشوف نتيجي صآفي .. لآن ده آكيد هيريحني في آني آنتبـه لشغـلي .. ومنهآ آبدآ آحقق حلمـي

سؤآلي بقـى للـي بعـدي ... آنت مقصرٍ في حـق رٍبنآ ولآ لآ .. ويآترٍى مقصرٍ فـ آيه بآلظبـط ؟

Hoba

Hoba

أه بصراحه حاسه اني مقصره جامد الأيام دي .... في الصلاه بأخرها .... وفي قراية القرآن بقعد بالأيام والأسابيع مش بفتح المصحف .... ربنا يغفر لي .... ويساعدني على اني ارجع زي ما كنت ........

وسؤالي للي بعدي ...

لو سافرت القمر واودامك انك تختار شخص واحد بس يسافر معاك .. هتاخد مين ؟؟؟؟..
Laughing

آحمد فرغلي

آحمد فرغلي

آيه آلسؤآل آلمحرج ده يآ هوبــآآآ ... لوٍ سآفرٍت آلقمرٍ هآخـد معآيـآ وآحـده في دمآغـي ... وبلآش حد يقولي ميـن .. Very Happy

سؤآلي بقـى للـي بعـدي : حبيـت / حبيتي كآم مرٍه في حيآتــك ؟؟؟

Hoba

Hoba

طيب يا سيدي مش هنقولك مين هي ...

وحبيت كتيييييييييير في حياتي .. بابا وماما واخواتي واصحابي واهلي وكل الناس اللي اعرفهم ..........

اللي بعدي بتفكر في مين دلوقتي حالا ؟؟؟؟؟؟؟

Nice Nosa

Nice Nosa

بفكرف حالي وهل أناصح ولاغلط وايه اللي مستخبيلي بكره وهاشوفه،سؤالي بقى ازاي تعرف اوتعرفي انك ف حالة حب حقيقي؟؟

Hoba

Hoba

لما يبعد عني اللي فاكره اني بحبه .... لو اشتاقتله وحسيت بفراغ من غيره يبقى اكيد ده حب وحقيقي ... ولو زعلنا من بعض واتضايقت اني زعلته او لاني زعلانه منه يبقى ده حب وحقيقي .... وده رأيي .......

نفس السؤال للي بعدي ؟؟؟؟

الماجيك

الماجيك

عندما تشعر بإحساس غريب وعميق ودافئ ..

عندما يزداد خفقان قلبك لرؤية أو تذكر إنسان ما..

عندما تشعر باضطرابات داخليه واحساس ممتع غير موصوف ..

عندما لا تشعر بالوقت .. عندما تستمتع بأحلام اليقظة ..

عندما تفكر بذلك الإنسان قبل التفكير بذاتك..

عندما تنظر إليه نظرة طاهرة بعيده عن أي غرائز دونيه أو نزوات شهوانية ..

عندما تشعر انك أخف وزنا من الهواء واكثر عمقا من المحيط وأقوى من الجبال وانقى من البياض ..

عندما تشعر ان ذاتك العاطفيه مشبعه تماما ..

عندما تنظر الى أي جنس وترى انهم كلهم سواسية سوى من تحب ..

حينما تبكي عند الفراق وتعيش من على امل لقاء ثاني ..

حين ترى او تسمع اوتشم أي شىء جميل ويقفز الى ذهنك من تحب ..

حينما تبكي .. .وتبكي… وتبكي وحيدا وبعيدا عند فقده وتبقى طول عمرك على ذكراه فلا تستطيع ان تكرهه او تبعده او تنساه ..

حين تعيش حياة الآخرين وانت سجين عالمك من الحزن والبكاء والشقاء ..

عندما تتوارى .. وتتوارى حزينا صغيرا كسيرا ..

فاعرف انك قد أحببت بصدق فهل شعرت يوما بذلك !!.

إذا هل حبك من هذا النوع؟!
سؤالى بقى للى بعدى لو الزمن يرجع بيك لوره تختار مين لسه عارفه دلوقتى كنت تتمنى انك تعرفه زمان؟

Hoba

Hoba

اه .. احلى صحبه في المنتدى ده كلهم ....

وسؤالي للي بعدي...

كلمة تتمنى تقولها لشخص قريب منك .. ايه هي ولمين ؟؟؟..

Banderas

Banderas

ربنا يخليكي ليا ......لاختي...........وسؤالي للبعدي ايه هيا نقطة ضعفك اللي انت شايفها في نفسك واللي شايفينها اصحابك فيك...........؟

Demo

Demo

أولا لازم أعلق علي رد الماجيك الجميل ده ،ولو ان كلمة جميل دي قليله عليه أوي...
ايه ده يا عم اتش ..أنا مكنتش أعرف انك كده...
مش ممكن أوصف احساس الحب الحقيقي بأي كلمة أكتر من كده...
الكلام ده فعلا احساسه عالي أوي.....
بس أوعي ياد يا هشام تكون ناقله من هنا ولا هنا زي عوايدك ومش تكون انت اللي كاتبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وثانيا بالنسبه للعبة ...
والله يا عمي مصطفي مش عارف..بس ممكن أقول...أممممممممممممم.....
طيبة القلب اللي مش في محلها أو... التسامح والتهاون في حقي... أوعدم القدرة علي التعبير عن مشاعري بطريقه صحيحه .......يلا أهوه شوف أد ايه؟؟؟؟

وسؤالي للي بعدي.....

ايه أكتر صفة عجبتك في شخص معين وكنت تتمني انها كانت فيك؟؟؟ومين هو الشخص ده لو ممكن؟؟؟؟

Nice Nosa

Nice Nosa

هماصفتين مش صفه واحده،الأولى الاجتهاد ف الدراسه وشوفتها ف واحده دفعتنا اسمها نشوى،والتانيه هياخفه الدم والتلقائيه والضحك اللي في كوكو صاحبتي حتى وهيا ف عز أحزانها،سؤالي للي بعدي،ليه لمابنثق في حد أوي ونصدقه ونسيب نفسناليه بيخدعنا بنفس مقدار الثقه دي ويمكن أكتر؟وبعد مايحصلك كده ازاي هاتقدر تعرف تثق ف أي حد تاني؟!

Nice Nosa

Nice Nosa

أناملاحظه إن لحددلوقتي محدش رد على سؤالي هوصعب للدرجادي؟!! ولاهومافيش حدمخدوع ف الدنيا دي غيري؟!!

الماجيك

الماجيك

انا هريحك يا ايناس وهجاوبك على سؤالك ممكن نكون فعلا بنتخدع فى ناس بنقابلهم فى حياتنا وبنكون شيفنهم على غير الطبيعة بتعتهم بس برضه ممكم نكون احنا اللى فهمنا غلط وهما مش كده او تكون الفرصة مجتش ليهم عشان يثبتوا انهم ناس كويسة والدنيا اكيد فيها الكويس وفيها الوحش بس اوحش حاجة الظلم وانا لو كنت مكان حد هدى فرصة للقدامى يثبت انه مش كده وانه حد كويس خصوصا لما ابقى متاكد انه يستاهل الفرصة دى وانا عمرى ما ثقتى انتهت فى حد حتى لو هو بيبعنى دايما بس ببقى حاسس ان مفيش حد ربنا خلقه وحش من جواه والانسان هو اللى بايده يتغير عشان خاطر حد هو شايفة يستاهل التغيير وكفاية عشان مطولش عليكم وسؤالى بقى للى بعدى
ايه احساسك لما تبقى واخد فكرة وحشة عن حد وبمرور الوقت تكتشف انك ظالم الحد ده وانه يستاهل منك كل خير هتعمل ايه وقتها؟

جنة

جنة

احكم على حد من قبل ما اعرفه شيء غلط اصلا

بس لو حصل واخدت فكرة وحشة واتصاحبت على الشخص ده وعرفته كويس حصارحه اني كنت واخدة فكرة وحشة عنه بس الايام اثببتلي اان هو شخص كويس عشان ابقى بيني وبين ربنا صفيت ضميري وابقى مرتاحة من جوايا لظلمي ليه او ليها وزي معاملتها الطيبة ليا حعاملها برضه بالمعاملة الطيبة واخليها تعرف /يعرف اني لما بحب حد او احترمه بجد بدي كل حاجة لاني خلاص بكون اديت الامان للشخص اللي قدامي

سؤالي للي بعدي

لو جرحت حد جرح جامد في لحظة عصبية منك بس كان بسبب موضوع معين حتصالحه وتبين وجهة نظرك ولا مش حتعبر فيه اصلا؟

Nice Nosa

Nice Nosa

بصفه عامه لو جرحت حد ف لحظه غضب لازم طبعالما اعرف اني ظلمته اروح واعتذرله ولازم اخليه بسامحني ومافقدش الامل ابدا امابالنسبه ليا اناشايفه اني مهما وصلت لاي مرحله من مراحل الغضب اني مااجرحش ولا اغلط ف اللي قدامي لان لحظه الغضب هيااصدق لحظات الانسان وبيبان فيها على حقيقتهواللي مااقبلوش على نفسي مش هقبله على غيري .واناللاسف فياخصله تعباني اني لما احب اي حداديله عمري لواحتاجله لكن لو اتجرحت منه جرح كبير ممكن اسامحه عشان بس ربنايسامحه لكن قلبي لواتكسر مش بيرجع زي الاول للاسف فس ناس بترجع بس مش بتسامح لكن انا افضل اسامح لكن ماارجعش عشان مش بحب اكون بوشين اومنافقه.

Nice Nosa

Nice Nosa

معلش نسيت سؤالي للبعدي.تفتكر ان مش من الظلم ان حد ينسى حب ف حياته بحد تاني؟؟؟وباترى الحد التاني ده لما يكتشف كده هاتعمل معاه ايه؟؟؟

جنة

جنة

تفتكر ان مش من الظلم ان حد ينسى حب ف حياته بحد تاني؟؟؟وباترى الحد التاني ده لما يكتشف كده هاتعمل معاه ايه؟؟؟

سؤال جميل جداويمكن اجابته معقدة عندي شوية لان عمري ما حبيت من طرفين حبي من طرف واحد بس وتقدري تسميه اعجاب مش حب طالما من طرف واحد لانه بيبتدي وينتهي بصمت
المهم
حتكلم على السؤال بوجهة نظر عامة احيانا اللي بيحب حد تاني غير اللي حبه في الاول يمكن عشان يقدر يثبت لنفسه انه يققدر يحب تاني ويقدر يعيش حياته
او ممكن يكون الحب التاني جه صدفة يعني مثلا تكوني بتحكي لشخص تاني اللي انتي بتمري بيه من اللي جرحك وممكن هو كمان يكون مجروح وبيحكيلك او مايكونش عنده حد جرحه بس من خلال كلام الانسانة اللي بتتكلم مع الشخص بيعرف تفكيرها واسلوبها وتصرفاتها وكونك تشركي شخص في مشاكلك ده بيخلي المسافات تقرب جدا وفي الحالة ده بيحبو بعض مش عشان ينسو حد بس هي جات كدة احيانا في حاجات كتير في حياتنا بنياس ومنها وبنقول خلاص مش حنفكر فيها ونستسلم نلاقي الحاجة ده اللي جات لحد عندنا وبتترجانا مانقفلش الباب وانا عندي ايمان الحب من النظرة الاولى او بمعنى اصح الاعجاب من النظرة الاولى ومن خلال التعامل بييجي الحب

وممكن الحب التاني بيتسلى عشان يقدر ينسى حب عاشه وانجرح منه

بس رايي وربما راي مايعجبش الجميع ان اللي ينجرح من الحب الاول لازم يصبر فترة يوزن فيها نفسه ويعيد صياغة مبادئه ويحدد الاخطاء اللي وقع فيها مع الحب الاول عشان ماتتكررش تاني وينجرح تاني ويتأنى جدا في اختيار الحب التاني لان جرح القلوب صعب جدا جدا جدا واللي يجرح مرة يجرح الف مرة بعدها

،،،،،،،،،،،،،،،
اما بالنسبة للجزا التاني من السؤال

وباترى الحد التاني ده لما يكتشف كده هاتعمل معاه ايه؟؟؟

الحد التاني اللي هو الحب التاني ولا الطرف اللي هو الحب الاول؟

عامة لو الحد التاني لو كان مقصود بيه الحب الاول فهو مالوش عندي غير الذكريات واكتر من كدة مالوش لانه سمح لنفسه انه يسيب حبه ويضحي بيه ومش بعد فوات الاوان ييجي يقولي حبيتي بعد ده شيء مايخصهوش لان الحب القديم ماضي واحنا في دلوقتي في الحاضر

اما لو قصدك على الحب التاني ؟
فكل اللي ليه عندك لما يسالك حبيتي قبل كدة تقولي اه لكن مين هوه ما اظنش ده من حقه لان لو من حقه يعرف حبيتي مين قبله فانتي كمان من حقك تعرفي هو حب مين قبلك
وفي الحالة حتحصل حساسية بين الطرفين لكن كل اللي ليه عندك حبيتي او لا لكن اكتر من كدة مايخصوش طالما بتراعي ربنا وهو واثق فيكي يبقى خلاص
واظن ان احنا بشر وقلوبنا مش حجر والحب مش جريمة طالما مابيتخطاش حدود الادب والاحترام ومابيتعداش قيمنا

اسفة جدا في اطالتي للاجابة عن السؤال بس زي ماقولتلك يا عمري ان سؤالك روعة ماشاء الله عليكي في اختيار اسئلتك

انا بقى مش عارفة اسال ايه؟

لو حد حبك وبعدين حصلت ظروف وانفصل عنك وسبتو بعض لفترة طويلة وبعدين فجاة رجعلك تاني ياترى حتوافق/حتوافقي على رجوعه/رجوعها؟؟؟ وليه ؟؟ وقلبك حيكون في حبك ليه زي الاول لو رجعتلو؟؟؟

Demo

Demo

بصراحه أيوه ممكن أرجعلها وبسهوله كمان بس بشرط أن الظروف والأسباب تكون واضحه ، سواء ليه سابتني ؟؟ وليه رجعتلي تاني ؟؟ولو الأسباب مقنعه أو خارجه عن ارادتها هسامحها وممكن أحبها أكتر من الأول لأنها رجعتلي تاني.

وسؤالي للي بعدي....
لوكنت بتحب حد أوي والمفروض كمان أنه بيحبك أوي بس معاملته معاك ممكن تكون أحيانا كتير مش كويسه ..هتفسر ده بايه ؟؟ورد فعلك هيكون ايه؟؟

Banderas

Banderas

لوكنت بتحب حد أوي والمفروض كمان أنه بيحبك أوي بس معاملته معاك ممكن تكون أحيانا كتير مش كويسه ..هتفسر ده بايه ؟؟ورد فعلك هيكون ايه؟؟

اولا يا عم ضياء هفسر ده بانه مش بيحبني اوي زي مانا بحبه طبعا...ورد فعلي : مش هقوله ان الموضوع بيضايقني منه وهكمل معاه عشان انا بحبه بس مش هقدر اقوله علي اللي مضايقني منه............

.سؤالي للبعدي انت /انتي شايف ان في الحب لازم اول حاجه تتنازل عنها الكرامه ولا ايه رايك؟

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 4]

انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية